lv en

KARMENA

07.02.2026 | 19:00

Svētku zāle

KARMENA
Event Poster

Pasākuma veids: Koncerts

Vieta: Svētku zāle

Organizē: Muzikālie Ornamenti, Biedrība

Tīmekļa vietne:

Pasākumi
07.
07.02.

februāris

sestdiena

Svētku zāle

19:00

7. februārī plkst. 19:00 leģendārajā Melngalvju namā notiks vakars, kurā kamermūzikas skaistums iegūs īpašu dziļumu un spožumu.

 

Uz skatuves uzstāsies divi izcili mūziķi — pianiste Tatia Čikovani (Gruzija/Norvēģija) un vijolnieks Aleksejs Koļesņikovs (Latvija), kuru virtuozitāte un smalkā interpretācijas prasme vienmēr aizrauj klausītājus.

 

Koncertprogrammā — darbi, kas atklāj visplašāko emociju gammu: no cildenās Johana Sebastiana Baha lirikas līdz temperamentīgajam Pablo de Sarasatē.

 

Programma:
J. S. Bach — Arioso
Fritz Kreisler — Preludium & Allegro
Edward Elgar — Salut d’amour
Franz Schubert / Franz Liszt — Valse-Caprice (solo Tatia Čikovani)
Sergei Rachmaninov — Vocalise, Op. 34 No. 14
Pablo de Sarasate — Carmen Fantasy

 

Šis vakars būs izsmalcinātas gaumes, augstvērtīgas mūzikas un iedvesmojoša mākslinieciskuma satikšanās — notikums, kas izcels katra mirkļa unikalitāti.
Aicinām iegrimt skaistuma un mūzikas emocionāla spēka atmosfērā vienā no skaistākajām Rīgas koncertzālēm.

 

TATIA ČIKOVANI (klavieres)
Tatia Čikovani dzimusi Suchumi pilsētā aktieru Marinas Solomonia un Nugzara Čikovani ģimenē. Kad Tatiai bija tikai viens gads, viņa kopā ar ģimeni bēga no kara Abhāzijā un pārcēlās uz Tbilisi.
Jau septiņu gadu vecumā Tatia piesaistīja uzmanību, debitējot kopā ar Gruzijas Valsts simfonisko orķestri. Viņa bieži uzstājās un drīz kļuva par vadošo solisti Z. Paliašvili vārdā nosauktajā Valsts operas un baleta teātrī, tā iezīmējot karjeras sākumu, kuru raksturo dziļums un mākslinieciska mērķtiecība.

Mācoties pie Rusudanas Begišvili, Tatia ar izcilību absolvēja Centrālo mūzikas ģimnāziju un ieguva pilnu stipendiju studijām V. Saradžišvili Tbilisi Valsts konservatorijā.
2013. gadā Tatia pārcēlās uz Norvēģiju, lai studētu Norvēģijas Mūzikas akadēmijā, kuru absolvējusi ar maģistra grādu specialitātē solo izpildītājmāksla. Kopš tā laika viņa dzīvo Oslo.

Tatia ir uzstājusies un piedalījusies konkursos visā pasaulē, tostarp Tenerifē, kur saņēmusi balvu starptautiskajā Agustina Aponte mūzikas konkursā, kā arī tādos festivālos kā Evmelia International Music Festival Atēnās un Volosā (Grieķija).

Pateicoties tādu meistaru kā Jens Harald Bratlie, Kathryn Stott, Liv Glaser un Hovard Gimse vadībai, Tatia ir izkopusi izteiksmīgu un niansētu spēles stilu, kas aizrauj gan publiku, gan kritiķus. Kopā ar Liv Glaser viņa sniegusi koncertu, veltītu Franza Šūberta vēlīnajiem darbiem.
2020. gadā Tatia darbojās kā viespianiste Norvēģijas Mūzikas akadēmijā, sadarbojoties ar izciliem komponistiem, diriģentiem un māksliniekiem, tostarp ar Volfgangu Plagge. Kopā viņi sniedza vairākus augsti novērtētus koncertus visā Norvēģijā. Festivālos, piemēram, Sunnmøre Chamber Music Festival, viņas koncerti un meistarklases tika silti uzņemtas, vēlreiz apliecinot viņas spilgto skatuves personību.

Tatia izceļas ar savu spilgto harizmu un emocionāli jutīgo interpretāciju. Bagātā pieredze ļauj viņai virtuozi darboties dažādos stilos — no klasikas līdz XX gadsimta mūzikai.
https://www.tatiachikovani.com/

 

ALEKSEJS KOĻESŅIKOVS (vijole)
Aleksejs Koļesņikovs ir latviešu vijolnieks–virtuozs, polistilistisks mūziķis, starptautisku konkursu laureāts un izcils improvizators, kurš pārvalda instrumentu ar filigrānu virtuozitāti un smalku stila izjūtu. Viņš piedalījies televīzijas projektos un starptautiskos festivālos, pārsteidzot publiku ar savu brīvību un radošo enerģiju.

Dzimis Rīgā, bērnībā trīs gadus pēc kārtas ieguvis pirmo vietu konkursā “Talanti Latvijai”, pēc tam 16 gadu vecumā devās uz Maskavu, kur absolvēja Maskavas konservatoriju.

Apmēram 20 gadus Aleksejs dzīvoja ārpus Latvijas, strādājot nozīmīgos mūzikas projektos gan klasiskajā vidē, gan šovbiznesā. Pirms desmit gadiem viņš atgriezās Latvijā, kur aktīvi turpina savu radošo ceļu kā solists un kamermūziķis. Alekseju raksturo izsmalcināta frāzējuma izjūta, precīzs skanējuma raksts un uzticība autora iecerei — viņš tiecas pēc dziļas un saturīgas interpretācijas gan klasiskajā, gan XX gadsimta repertuārā.